W piątek 30 października br. odbyła się XII Sesja Rady Miasta Trzebinia VII kadencji 2014-2018.
Podczas głosowania radni zdecydowali m.in. o:
- objęciu udziałów w wysokości 150 000 zł w trzebińskim Miejskim Zarządzie Nieruchomości,
- udzieleniu dotacji celowej dla jednostek OSP,
- zarezerwowaniu w budżecie gminy na 2016 r. kwoty na dotację celową dla Powiatu Chrzanowskiego w związku z realizacją zadania „Przebudowa drogi powiatowej w Czyżówce” (366 130,12 zł)
- zmiany stawek czynszu dzierżawnego,
- zmiany stawek m.in. za groby na cmentarzach komunalnych w Trzebini,
- nadaniu nazwy rondu przy „Lidlu” w Trzebini im. ppłk. Jaworskiego (szczegóły),
- nadaniu nazw nowym ulicom w mieście (w Młoszowej – ul. Jaśminowa, na terenie os. Salwator – ul. Armii Krajowej),
- zmian w Statucie Gminy (szczegóły).
Podczas Sesji wycofano dwa projekty uchwał, tj. o:
- udzieleniu dotacji dla Powiatu Chrzanowskiego w związku z realizacją zadania w Trzebini-Sierszy przy ul. Grunwaldzkiej (ustawienie sygnalizacji podobnej jak przy ul. 1 Maja w Trzebini celem ograniczenia nadmiernej prędkości) – z powodu chęci rozważenia innego alternatywnego sposobu na zwiększenie bezpieczeństwa;
- umożliwienia najemcom lokali komunalnym na wykup z 50% bonifikatą przy sprzedaży mieszkań – z powodu propozycji zwiększenia bonifikaty.