Na terenie administracyjnym naszej gminy znajdują się pojemniki na odzież używaną. Usytuowane w różnych częściach sołectw i osiedli pozwalają mieszkańcom w sposób prosty oddać odzież używaną.

Z mojej wiedzy wynika, że pojemniki obsługiwane są przez różne firmy zewnętrzne. Niestety nie zawsze wiąże się to z systematycznym opróżnianiem tych pojemników, co powoduje zaśmiecenie miejsca wokół pojemnika (m.in. w Górce, Wodnej czy przy ul. Grunwaldzkiej w Trzebini), a w niejednym przypadku prowokuje do wybryków chuligańskich, tj. wywracania pojemników.

Na podstawie art. 2 ust. 1 ustawy o dostępie do informacji publicznej z dnia 6 września 2001 r. (Dz. U. Nr 112, poz. 1198) zwróciłem się z prośbą o udostępnienie informacji w następującym zakresie:
  • Czy gmina ma informację n/t ilości zlokalizowanych w Trzebini pojemników do gromadzenia odzieży używanej?
  • Czy w/w pojemniki ustawione są na terenach gminnych czy wyłącznie na terenach spółdzielni, wspólnot mieszkaniowych czy innych terenach prywatnych?
  • Czy – gdy pojemniki ustawione są na terenach gminnych – właściciele pojemników wnoszą do gminy opłaty dzierżawne za udostępnienie gruntu? Jakiej wysokości są to przychody?
  • Jakie kroki podejmuje gmina w przypadku zakłócenia porządku i estetyki w rejonie ustawienia pojemników na odzież używaną? Czy jako dzierżawca terenu gmina jest w stanie zobligować właściciela do systematycznej dbałości o opróżnianie pojemnika i porządek wokół?