W najbliższy piątek 29 lipca 2016 roku radni rozpatrzą projekt uchwały w sprawie rozwiązania spółki z ograniczoną odpowiedzialnością pod firmą Usługi Komunalne „TRZEBINIA” spółka z ograniczoną odpowiedzialnością. Przygotowany projekt zobowiąże Burmistrza Trzebini do rozpoczęcia postępowania likwidacyjnego firmy i w ten sposób zakończy istnienie spółka, która funkcjonowała na rynku już od lat 90.

W roku obrotowym 2015 spółka wykazała straty w wysokości 5 039 688,06 zł. Niepokryte straty z lat ubiegłych wyniosły 2 645 463,49. Łącznie strata do pokrycia osiągnęła 7 685 151,55 zł, przekraczając jednocześnie sumę połowy kapitału własnego oraz kapitałów zapasowego i rezerwowego (5 739 668,61 zł), w związku z czym – zgodnie z zapisami Kodeksu Spółek Handlowych – „Jeżeli bilans sporządzony przez zarząd wykaże stratę przewyższającą sumę kapitałów zapasowego i rezerwowych oraz połowę kapitału zakładowego, zarząd jest obowiązany niezwłocznie zwołać zgromadzenie wspólników w celu powzięcia uchwały dotyczącej dalszego istnienia spółki”.

W budżecie gminy nie ma środków na pokrycie powstałej straty.

O trudnej sytuacji spółki mówiło się już od kilku miesięcy, gmina wykupiła majątek spółki, tj. nieruchomość przy ul. Rynek 18 oraz bazę transportowo-usługową przy ul. Kościuszki. Do tej pory nie wiadomo, jaki podmiot przejmie zadania „komunalki” oraz ile osób straci pracę.