Podczas kwietniowego posiedzenia Zgromadzenia Związku Międzygminnego „Gospodarka Komunalna” zwróciłem się z wnioskiem o rozważenie wprowadzenia w harmonogramy dziennych terminów dezynfekcji pojemników na odpady zmieszane. Podyktowane to było wieloma przypadkami, kiedy mieszkańcy schowali sprzed posesji pojemnik, a dopiero po kilku godzinach pojemniki na danej trasie były poddawane dezynfekcji. Skutkiem tego było niewykonanie usługi u większości mieszkańców.

Temat powrócił podczas majowego posiedzenia, podczas którego dowiedziałem się, że w dalszym ciągu w harmonogramach pozostaną same miesiące dezynfekcji (a nie precyzyjne daty, o które wnioskowałem), podczas których odbywa się w danym rejonie czyszczenie pojemników. Zdaniem Zarządu – ze względu na długość trasy i dużą liczbę odbiorców – nie jest możliwe ustalenie dla poszczególnych Osiedli dziennych dat dezynfekcji. Zdarzałyby się opóźnienia, z których również mieszkańcy nie byliby zadowoleni.