W czwartek 29 czerwca 2023 roku odbyła się kolejna Sesja Rady Miasta w Trzebini.

W pierwszej części obrad odbyła się debata nad „Raportem o stanie gminy za 2022 rok” wraz z dyskusją nad realizacją budżetu 2022 roku. Omówiono sprawozdanie budżetowe wraz ze sprawozdaniem z wykonania budżetu oraz informacją z działalności Trzebińskiego Centrum Kultury, Miejskiej Biblioteki Publicznej oraz informacją o stanie mienia komunalnego.

Podczas głosowania zdecydowaliśmy m.in. o:

  • udzieleniu pomocy Województwu Małopolskiemu do kwoty 20 tysięcy złotych na doświetlenie przejścia dla pieszych w rejonie połączenia ulicy Piłsudskiego z wjazdem w Osiedle Na Skale,
  • przeznaczeniu 50 tysięcy złotych na niezbędne prace będące zaleceniami Małopolskiego Konserwatora Zabytków dotyczące dawnej synagogi kupieckiej;
  • ustaleniu regulaminu określającego wysokość i szczegółowe warunki przyznawania dodatków do wynagrodzenia zasadniczego, szczegółowe warunki obliczania i wypłacania wynagrodzenia za godziny ponadwymiarowe i godziny zastępstw doraźnych oraz nagród ze specjalnego funduszu nagród dla nauczycieli zatrudnionych w przedszkolach i szkołach, dla których Gmina Trzebinia jest organem prowadzącym;
  • ustaleniu kryteriów i trybu przyznawania nagród ze specjalnego funduszu dla nauczycieli zatrudnionych w przedszkolach i szkołach prowadzonych przez Gminę Trzebinia;
  • wyrażeniu woli kontynuacji członkostwa w Lokalnej Grupie Działania „Partnerstwo na Jurze”;
  • powołaniu spośród radnych „zespołu ds. wyboru ławników” na nową kadencję;
  • uwzględnieniu w części petycji Klubu Radnych dotyczącej aktualizacji kosztorysu związanego z remontem dachu budynku Ochotniczej Straży Pożarnej w Trzebini Sierszy.

Podczas dyskusji nad raportem, sprawozdaniem finansowym i uchwałami zwróciłem również uwagę i złożyłem wnioski:

1/ wniosek dot. przeprowadzenia kampanii informacyjnej i promocyjnej programu „Trzebińska Deszczówka” (w roku 2022 podpisano jedynie dwie umowy);

2/ wniosek dot. zwiększenia kursów komunikacji miejskiej z Trzebini w kierunku Szpitala Powiatowego w Chrzanowie;

3/ wniosek dot. przedstawienia informacji w zakresie lokalizacji filii bibliotecznych oraz poszczególnych kosztów najmu ww. pomieszczeń;

4/ wniosek dot. przedstawienia informacji z procesu nabywania działek w tzw. Dolinie Rybnej w związku z chęcią realizacji „Wstępnej koncepcji zagospodarowania Doliny Rybnej” wraz z informacją kwotową.

Podczas „zapytań i wolnych wniosków”:

1/ wniosek dot. przeanalizowania możliwości wprowadzenia zapisów w umowach na „utrzymanie zieleni miejskiej” związanych z możliwością zmiany harmonogramu koszenia ze względu na długo utrzymujące się wysokie temperatury