[symple_box color=”blue” fade_in=”false” float=”center” text_align=”left” width=””]Zgodnie z projektem budżetu na 2016 rok wydatki majątkowe naszej Gminy wynoszą ponad 7 mln zł. Na tę kwotę zaplanowano kilka ważnych inwestycji i zadań, m.in.:[/symple_box]
- budowa drogi gminnej obok Elektrowni Siersza w Czyżówce (1.200.000 zł) oraz przebudowa drogi powiatowej w Czyżówce (366.200,00 zł);
- rozbudowa ul. Żmirka wraz z budową łącznika ul. Żmirka z ul. Ochronkową (1.250.000 zł);
- prace związane ze zmianą przeznaczenia budynku domu przedpogrzebowego przy ul. Luzara w Trzebini na kaplicę cmentarną z zapleczem socjalnym (165.000 zł);
- poszerzenie cmentarza komunalnego w Dulowej (150.000 zł);
- zakup samochodu (170.000 zł);
- prace w związku z zaleceniami p-poż. i wymiana przyłączy kanalizacyjnych w kamienicach socjalnych w Trzebini przy ul. Kościuszki (250.000 zł);
- oświetlenie ulic, placów i dróg (ogółem 145.800 zł);
- projekt i sukcesywny montaż urządzeń tzw. siłowni napowietrznych na każdym osiedlu w gminie (400.000 zł).
Za 165000 można wybudować np. Plac zabaw dla dzieci. Ale urząd i pacholkowie wolą finansować okultyzm zamiast pomagać ludziom. Mało nie opodatkowane kościoły zarabiają pieniędzy, może któryś sprzeda auto i sfinansuje kaplicę zamiast zabierać z pieniędzy podatników? Skandal! Ludzie bez honoru!
Remont kaplicy był już planowany na 2015 r., ale zadanie zostało przesunięte na rok kolejny. Chcąc, nie chcąc, zadanie musi być zrealizowane zwłaszcza ze względu na zalecenia sanepidu odnośnie tej kaplicy, która jednak w ciągu roku bywa wykorzystywana /nie tylko z racji Dnia Wszystkich Świętych/.
Zastanawia mnie czy podczas przekraczania progu urzędu miasta przechodzicie jakieś szkolenia z obracania kota ogonem? Nie chodzi o to kto i kiedy to zaplanował tylko o to że te pieniądze powinny być wykorzystane dużo bardziej efektywnie tzn z pożytkiem dla ludzi, bo to ich pieniądze. A kaplicę i inne tego typu rzeczy powinni finansować księża, kuria, Watykan. Bo pieniądze zarabianie na tej kaplicy idą do nich. A jeśli budynek nie spełnia norm to wystawić pod wynajem a firmy zajmujące się produkcją nagrobków będą się o niego zabijać. Tym bardziej że Kościół jest oddalony o 500 metrów i nie potrzebna jest żadną filia. Ale nie, lepiej bezsensowne marnotrawic pieniądze podatników.
Pozdrawiam, miłej zabawy w uchwalenie budżetów tylko ciekawe jak długo ludzie to wytrzymaja.
Może i powinny być finansowane z innych źródeł, ale cmentarz jest komunalny, czyli gminny. Poza tym – zgodnie z wynikiem przetargu – komunalnymi cmentarzami zarządzają „Usługi Komunalne” i gwarantuję, że opłaty za korzystanie z miejskich cmentarzy nie idą do księży, kurii i Watykanu. Również serdecznie pozdrawiam!
I znowu obracanie kota ogonem. Chciałbym przypomnieć że nie rozmawiamy na temat cmentarza, tylko na temat kaplicy w której odbywają się nabożeństwa z których dochodzi idą głównie do kościoła. Nie mam problemu z cmentarzem który w jakiejś części zarabia poprzez wynajem miejsc spoczynku tylko z instytucja kościoła która postawiła swoją swoją filie na KOMUNALNYM cmentarzu i bije kasę aż miło. I nie było by w tym nic złego, gdyby remonty powyższego budynku nie odbywały się za pieniądze podatników. Nie uważasz? Tak dla porównania, dlaczego przedsiębiorca sprzedający pożywienie nie może liczyć na finansowanie gminy np. Podczas remontu? Przecież jeden i drogi świadczy usługi dla ludzi. Możesz mi to wyjaśnić bez zbędnego owijania w bawełnę, jako człowiek wybrany przez mieszkańców?
Nie widzę tutaj „obracania kota ogonem”, ale odniosę się do tematu kaplicy, w której odbywają się głównie świeckie pogrzeby, czyli wszelkie formalności załatwiane są u administratora obiektu, czyli „UK Trzebinia”. Kościół, a dokładniej parafia Piotra i Pawła, korzysta z kaplicy cmentarnej dwa razy w roku (1-2 listopada), wyjątkiem był okres remontu w kościele, gdzie pogrzeby odbywały się w kaplicy. Sporadycznie pogrzeby odbywają się w kaplicy, ale to naprawdę ogromny wyjątek. A co do porównania cmentarz-przedsiębiorstwa… Niestety nie ja byłem autorem ustawy o samorządzie gminnym, w którym określono zadania własne gminy, które gmina powinna realizować. Ale zgadzam się, że każdy przedsiębiorca byłby zadowolony z finansowania remontów z budżetu gminy.
ja z zapytaniem do Pana, o jakim samochodzie mowa w powyższym poście?
Ja z kolei zastanawiam się dlaczego tylko w Trzebini zlecono prace zwiazane z remontem kaplicy cmentarnej.
A czy ktos wie dlaczego nic sie nie robi aby cmentarz w Krystynowie mial cywilizowane warunki dla osob ktore odwiedzaja ten cmetarz. Juz 2 lata temu sanepid wnioskowal o budowe budynku gospodarczego lacznie z toaletami itp. W Bolecinie sie dalo a w Krystynowie nie.
To skandal aby nie bylo ubikacji na jego terenie a ludzie chodzili za potrzeba w krzaki. a co z pracownikami tego cmentarza, jakie oni maja warunki. Gdzie warunki aby sie zalatwic, umyc.. Pompa jest tylko czynna w lecie, a zima? Co rece w snieg i mycie sniegiem. A Komunalka wygrala znowu przetarg na utrzymanie i co, jakie beda jej inwestycje?
Burmistrz zaplanował kupno samochodu na potrzeby Urzędu Miasta, na wyjazdy, delegacje, komisje wyjazdowe itd. Chodzi o zastąpienie obecnego samochodu 8-osobowego.
Od kilku lat w Urzędzie znajduje się projekt związany z kaplicą. Zadanie było zaplanowane w 2015 r., ale wnioskiem Rady i decyzją Burmistrza zadanie zostało zastąpione innym. W tym roku nie ma już takiej opcji ze względu na zalecenia. Co do zarządzania cmentarzami i planowanymi zadaniami: dopytam szefostwo „Usług Komunalnych” bądź na Sesji, co planują w ww. temacie.
Dziekuje, beda sledzil Pana Zainteresowanie sie tym tematem
Może lepiej wynająć jak będzie trzeba skorzystać a nie kupować tak drogiego samochodu. Chyba nie jeżdzą urzędnicy codziennie na wypady. Jeszcze 8 osobowy. Wynajęcie ograniczy zatrudnienie. Nie trzeba etatu na kierowcę zaklepywać w budżecie . Ale gmina to nie przedsiębiorstwo więc nikt tu kosztów nie liczy. Pewnie trzeba pana burmistrza wygodnie odwozić i zawozić do pracy.
Ale gmina już posiada samochód 8-osobowy, ale z powodu wysokiej eksploatacji Burmistrz ogłosił przetarg na nowy: http://bip.malopolska.pl/umtrzebinia/Article/get/id,1176496.html.
Aktualnie firma UK Trzebinia przezywa trudności finansowe i wszystko wskazuje, że dojdzie do likwidacji spółki. W chwili pojawienia się nowego podmiotu, który przejmie administrację cmentarzami, dopytam, jakie zadanie planuje na poszczególnych cmentarzach komunalnych. Pozdrawiam!