{"id":7966,"date":"2020-08-04T08:24:55","date_gmt":"2020-08-04T06:24:55","guid":{"rendered":"https:\/\/wojciech-hajduk.pl\/?p=7966"},"modified":"2020-08-04T08:46:08","modified_gmt":"2020-08-04T06:46:08","slug":"nie-dla-zmian-organizacji-ruchu-na-slowackiego","status":"publish","type":"post","link":"https:\/\/wojciech-hajduk.pl\/nie-dla-zmian-organizacji-ruchu-na-slowackiego\/","title":{"rendered":"Nie dla zmian organizacji ruchu na S\u0142owackiego"},"content":{"rendered":"

W zwi\u0105zku z planowanymi zmianami organizacji ruchu na drodze powiatowej, tj. zniesieniem ogranicze\u0144 tona\u017cowych – z inicjatywy mieszka\u0144c\u00f3w oraz mojej – powsta\u0142a petycja do Zarz\u0105du Powiatu Chrzanowskiego dotycz\u0105ca pozostawienia obowi\u0105zuj\u0105cych ogranicze\u0144 na DP ul. S\u0142owackiego w Trzebini i podj\u0119cia dzia\u0142a\u0144 w kierunku poprawy bezpiecze\u0144stwa ruchu drogowego na DP ul. S\u0142owackiego w Trzebini.<\/strong><\/p>\n

\"\"<\/p>\n

Mieszka\u0144cy w petycji podnosz\u0105, \u017ce po oddaniu wiaduktu do u\u017cytku oraz zniesieniu ogranicze\u0144 na drodze nast\u0105pi m.in. zwi\u0119kszenie ruchu oraz zmniejszenie bezpiecze\u0144stwa pieszych, rowerzyst\u00f3w i kierowc\u00f3w<\/strong>.<\/p>\n

Argumentujemy, \u017ce obecna sie\u0107 kanalizacyjna, wodoci\u0105gowa i gazowa s\u0105 w z\u0142ym stanie technicznym<\/strong> oraz \u017ce nie s\u0105 przystosowane do przyj\u0119cia ci\u0119\u017ckiego ruchu.<\/p>\n

\"\"<\/p>\n

Zwracamy uwag\u0119 w\u0142adz powiatu oraz zarz\u0105dcy drogi, czyli Powiatowego Zarz\u0105du Dr\u00f3g w Chrzanowie na brak poboczy i chodnik\u00f3w w znacznej cz\u0119\u015bci ulicy<\/strong> oraz na interwencje mieszka\u0144c\u00f3w dotycz\u0105ce cz\u0119stego przekraczania dozwolonej pr\u0119dko\u015bci i tona\u017cu przez kierowc\u00f3w<\/strong>.<\/p>\n

W swoim wyst\u0105pieniu wspominamy r\u00f3wnie\u017c o ha\u0142asie i ewentualnych zniszczeniach dom\u00f3w<\/strong> z racji ruchu powy\u017cej 12 t, zw\u0142aszcza gdy chodzi o sp\u0119kania budynk\u00f3w.<\/p>\n

\"\"<\/p>\n

Pe\u0142na tre\u015b\u0107 petycji:<\/strong><\/h2>\n

Zarz\u0105d Powiatu Chrzanowskiego<\/strong><\/p>\n

ul. <\/strong>Partyzant\u00f3w 2<\/strong><\/p>\n

32-500 Chrzan\u00f3w<\/strong><\/p>\n

 <\/p>\n

PETYCJA dotycz\u0105ca pozostawienia obowi\u0105zuj\u0105cych ogranicze\u0144 na DP ul. S\u0142owackiego w Trzebini i podj\u0119cia dzia\u0142a\u0144 w kierunku poprawy bezpiecze\u0144stwa ruchu drogowego na DP ul. S\u0142owackiego w Trzebini<\/p>\n

 <\/p>\n

Dzia\u0142aj\u0105c na podstawie ustawy z dn. 11 lipca 2014 r. o petycjach (Dz. U. z 2018 r., poz. 870), dzia\u0142aj\u0105c w interesie spo\u0142ecznym, przedstawiam nast\u0119puj\u0105c\u0105 petycj\u0119.<\/strong><\/p>\n

Obecna organizacja ruchu drogowego na DP ul. S\u0142owackiego w Trzebini wi\u0105\u017ce si\u0119 z ograniczeniami pr\u0119dko\u015bci (do 40 km\/h) oraz tona\u017cu (do 12 t).<\/p>\n

Powiatowy Zarz\u0105d Dr\u00f3g w Chrzanowie pismem z dn. 17 lipca 2020 r. (znak pisma: DT.4002.70.2020.ZZ) \u2013 w odpowiedzi na moje zapytanie i wniosek skierowane pismem do Urz\u0119du Miasta w Trzebini przekazanym do PZD w Chrzanowie zgodnie z kompetencjami (znak pisma: BR.RDT.7234.1.18.2020.ILD) \u2013 poinformowa\u0142, \u017ce wraz z oddaniem wiaduktu do u\u017cytku oraz \u201epo dokonaniu przebudowy drogi z now\u0105 nawierzchni\u0105 oraz w \u015bwietle obowi\u0105zuj\u0105cych norm prawnych nie widz\u0119 mo\u017cliwo\u015bci dalszego utrzymywania ograniczenia tona\u017cu dla odcinka ul. S\u0142owackiego\u201d.<\/p>\n

Planowana zmiana organizacji ruchu na przedmiotowym odcinku DP ul. S\u0142owackiego w Trzebini \u2013 od Ronda Solidarno\u015bci w kierunku nowo budowanego wiaduktu \u2013 nie spotka\u0142a si\u0119 ze spo\u0142eczn\u0105 akceptacj\u0105<\/strong>. Oddanie do u\u017cytku wiaduktu nad torami kolejowymi i przej\u0119cie go w administrowanie przez Powiatowy Zarz\u0105d Dr\u00f3g w Chrzanowie, a tak\u017ce remont nawierzchni ul. S\u0142owackiego w Trzebini nie powinno wi\u0105za\u0107 si\u0119 z kolejnymi uci\u0105\u017cliwo\u015bciami dla okolicznych mieszka\u0144c\u00f3w, zmniejszeniem poczucia bezpiecze\u0144stwa czy innymi szkodami dla zdrowia i mienia mieszka\u0144c\u00f3w.<\/p>\n

Przekazuj\u0105c petycj\u0119 dotycz\u0105c\u0105 pozostawienia dotychczasowych ogranicze\u0144 i niedopuszczenie jazdy bez \u017cadnych ogranicze\u0144, w tym tona\u017cowych i pr\u0119dko\u015bci, prezentuj\u0119 argumenty wi\u0119kszo\u015bci mieszka\u0144c\u00f3w ul. S\u0142owackiego i ulic przyleg\u0142ych:<\/p>\n

    \n
  • Wprowadzenie jazdy bez ogranicze\u0144 jeszcze bardziej zwi\u0119kszy ruch na DP ul. S\u0142owackiego w Trzebini. <\/strong>Brak obwodnicy Trzebini wt\u0142oczy ruch ci\u0119\u017cki w ulic\u0119, wzd\u0142u\u017c kt\u00f3rej istnieje zabudowa jednorodzinna i wielorodzinna, w ulic\u0119 prowadz\u0105c\u0105 do centrum miasta, O\u015brodka Rekreacyjnego Chech\u0142o, do naszych szk\u00f3\u0142, przedszkoli i zak\u0142ad\u00f3w pracy. Jednocze\u015bnie znaczny wzrost nat\u0119\u017cenia ruchu ci\u0119\u017ckich pojazd\u00f3w, transportuj\u0105cych r\u00f3\u017cne surowce mo\u017ce przyczyni\u0107 si\u0119 do zniszczenia innych lokalnych dr\u00f3g. Warto zaznaczy\u0107, \u017ce w \u015bwietle przepis\u00f3w \u201eUstawy o drogach publicznych\u201d zarz\u0105dca drogi zobowi\u0105zany jest do przeciwdzia\u0142ania niszczeniu dr\u00f3g.<\/li>\n<\/ul>\n

    \u00a0<\/strong><\/p>\n

      \n
    • Bezpiecze\u0144stwo pieszych i kierowc\u00f3w, dzieci i doros\u0142ych mo\u017ce by\u0107 zagro\u017cone.<\/strong> Wi\u0119kszo\u015b\u0107 dom\u00f3w i ogrodze\u0144 graniczy z chodnikiem. Przy zwi\u0119kszonym nat\u0119\u017ceniu ruchu z ogromn\u0105 pr\u0119dko\u015bci\u0105 i tona\u017cem bezpiecze\u0144stwo mieszka\u0144c\u00f3w mo\u017ce by\u0107 zagro\u017cone.<\/li>\n<\/ul>\n

       <\/p>\n

        \n
      • Brak chodnika w znacznej cz\u0119\u015bci DP ul. S\u0142owackiego ani \u015bcie\u017cki rowerowej dla rowerzyst\u00f3w. <\/strong>Ci\u0119\u017cki ruch samochod\u00f3w lub zniesienie ogranicze\u0144 jeszcze bardziej zmniejszy bezpiecze\u0144stwo pieszych i rowerzyst\u00f3w. Ponadto z zapowiedzi PKP wynika\u0142o, \u017ce inwestycja ma poprawi\u0107 bezpiecze\u0144stwo, tymczasem mo\u017ce je jeszcze bardziej zmniejszy\u0107.<\/li>\n<\/ul>\n

         <\/p>\n

          \n
        • Warunki techniczne drogi oraz stan sieci wodoci\u0105gowej, kanalizacyjnej i gazowej nie s\u0105 przygotowane na ruch powy\u017cej 12 ton.<\/strong> Remont nawierzchni DP ul. S\u0142owackiego nie rozwi\u0105\u017ce problemu, z kt\u00f3rym mieszka\u0144cy borykaj\u0105 si\u0119 od lat. Przed wymian\u0105 nawierzchni nale\u017cy pochyli\u0107 si\u0119 nad stanem technicznym przy\u0142\u0105czy, kolektora, sieci kanalizacyjnej znajduj\u0105cej si\u0119 w drodze, dostosowanej tak naprawd\u0119 do maksymalnego tona\u017cu 12 ton.<\/li>\n<\/ul>\n

           <\/p>\n

          Wodoci\u0105gi Chrzanowskie poinformowa\u0142y e-mailowo w dn. 28 lipca 2020 roku, \u017ce na wskazanym odcinku drogi powiatowej ul. S\u0142owackiego w Trzebini – odcinek od Ronda Solidarno\u015bci do nowego wiaduktu znajduje si\u0119 sie\u0107 wodoci\u0105gowa DN 150 \u017celiwo wybudowana w roku 1966 oraz kolektor og\u00f3lnosp\u0142awny DN 1400 beton z roku 1983. Sie\u0107 wodoci\u0105gowa jest sieci\u0105 rozdzielcz\u0105 zaopatruj\u0105c\u0105 mieszka\u0144c\u00f3w zlokalizowanych w przyleg\u0142ym obszarze w wod\u0119. Kolektorem og\u00f3lnosp\u0142awnym s\u0105 odprowadzane \u015bcieki z przyleg\u0142ych obszar\u00f3w, osiedla Widokowego oraz s\u0105siednich miejscowo\u015bci M\u0142oszowej, Dulowej, Karniowic i Psar. Sie\u0107 wodoci\u0105gowa oraz kolektor og\u00f3lnosp\u0142awny s\u0105 w \u015brednim stanie technicznym.<\/em><\/p>\n

           <\/p>\n

            \n
          • Brak kontroli obecnie obowi\u0105zuj\u0105cych ogranicze\u0144 pr\u0119dko\u015bci i tona\u017cu. Obecnie istniej\u0105ce ograniczenia pr\u0119dko\u015bci i tona\u017cu cz\u0119sto s\u0105 tylko pustym zapisem zilustrowanym przez znaki drogowe. <\/strong>W praktyce zdecydowana wi\u0119kszo\u015b\u0107 kierowc\u00f3w notorycznie przekracza dopuszczaln\u0105 pr\u0119dko\u015b\u0107, a czasami r\u00f3wnie\u017c i tona\u017c. Sporadyczne kontrole Policji nie przynosz\u0105 oczekiwanego efektu, a negatywne stanowisko GITD odno\u015bnie monta\u017cu fotoradaru lub miernika pr\u0119dko\u015bci w obecnej chwili rozwiewa nasze oczekiwania co do poprawy bezpiecze\u0144stwa. Brak cz\u0119stszej kontroli przez Policj\u0119 i Inspektorat Drogowy ograniczy\u0142y zaufanie mieszka\u0144c\u00f3w do stawianych znak\u00f3w drogowych i egzekwowania ich przestrzegania.<\/li>\n<\/ul>\n

             <\/p>\n

              \n
            • Ruch powy\u017cej 12 ton spowoduje przekroczenie dopuszczalnych norm ha\u0142asu dla zabudowy jednorodzinnej i wielorodzinnej. <\/strong>Zgodnie z obowi\u0105zuj\u0105cymi dopuszczalnymi poziomami ha\u0142asu wyra\u017conymi w Rozporz\u0105dzeniu Ministra \u015arodowiska z dn. 14 czerwca 2007 r. z p\u00f3\u017an. zm. w sprawie dopuszczalnych poziom\u00f3w ha\u0142asu w \u015brodowisku<\/em> dopuszczalny poziom ha\u0142asu dla zabudowy jednorodzinnej i wielorodzinnej w okre\u015bleniu do dr\u00f3g i linii kolejowych wynosi 56 dB. W jaki spos\u00f3b zarz\u0105dca drogi po zniesieniu ograniczenia tona\u017cu zapewni mieszka\u0144c\u00f3w ochron\u0119 przed ha\u0142asem? Czy planowana jest budowa ekran\u00f3w akustycznych wzd\u0142u\u017c DP ul. S\u0142owackiego?<\/u><\/li>\n<\/ul>\n

               <\/p>\n

                \n
              • Ci\u0119\u017cki ruch samochod\u00f3w mo\u017ce doprowadzi\u0107 do sp\u0119ka\u0144 i ewentualnych zniszcze\u0144 mienia.<\/strong> Pogorszeniu mog\u0105 ulec tak\u017ce zabytkowe kamienice przy ul. S\u0142owackiego 47 i 47 B, wpisane do Gminnej Ewidencji Zabytk\u00f3w.<\/strong> W okresie u\u017cytkowania drogi przez ci\u0119\u017cki ruch samochodowy mog\u0105 pojawi\u0107 si\u0119 r\u00f3\u017cnorodne uszkodzenia: m.in. zarysowanie i sp\u0119kanie tynku \u015bcian i sufitu w pokojach, uszkodzenia stolarki okiennej i drzwiowej. Ju\u017c teraz mieszka\u0144cy informuj\u0105 o uci\u0105\u017cliwo\u015bciach w tym zakresie. Na zarz\u0105dcy drogi spoczywaj\u0105 obowi\u0105zki zwi\u0105zane z przeciwdzia\u0142aniem niekorzystnym zjawiskom mog\u0105cym powsta\u0107 lub powstaj\u0105cym w nast\u0119pstwie budowy lub utrzymania dr\u00f3g. Czy w przypadku zniszcze\u0144, p\u0119kni\u0119\u0107 itd. zarz\u0105dca drogi zobowi\u0105\u017ce si\u0119 nie uchyla\u0107 od odpowiedzialno\u015bci wynikaj\u0105cej m.in. z przepis\u00f3w \u201eUstawy o drogach publicznych\u201d?<\/u><\/li>\n<\/ul>\n

                 <\/p>\n

                Podczas spotkania z mieszka\u0144cami we wtorek 28 lipca 2020 roku, z udzia\u0142em Dyrektora Powiatowego Zarz\u0105du Dr\u00f3g w Chrzanowie Pana Grzegorza \u017buradzkiego, Burmistrza Trzebini Pana Jaros\u0142awa Okoczuka oraz Cz\u0142onka Zarz\u0105du Powiatu Chrzanowskiego Pana Przemys\u0142awa Rejdycha, spo\u0142eczno\u015b\u0107 lokalna wypowiedzia\u0142a swoje obawy, wyartyku\u0142owane powy\u017cej. Jednocze\u015bnie z ust zarz\u0105dcy drogi oraz burmistrza Trzebini pad\u0142y deklaracje dotycz\u0105ce przebudowy lub remontu nawierzchni ul. S\u0142owackiego wraz z fragmentami chodnik\u00f3w od ul. Korczaka w kierunku nowo budowanego wiaduktu.<\/p>\n

                Nie mo\u017cemy zgodzi\u0107 si\u0119 z argumentacj\u0105 zarz\u0105dcy drogi, kt\u00f3ry twierdzi, \u017ce wraz z przebudow\u0105 lub wymian\u0105 nawierzchni ul. S\u0142owackiego (czyli remontem), koniecznym staje si\u0119 zniesienie ogranicze\u0144. W naszym odczuciu zaprezentowana teza jest absurdalna, a stawianie mieszka\u0144com warunku: \u201enie b\u0119dzie remontu drogi, to i nie b\u0119dzie zniesienia ograniczenia tona\u017cu\u201d, nie jest merytorycznym argumentem w dyskusji. <\/strong><\/p>\n

                 <\/p>\n

                Opr\u00f3cz argument\u00f3w przemawiaj\u0105cych za pozostawieniem obecnych ogranicze\u0144, zw\u0142aszcza tona\u017cowych, pragn\u0119 w imieniu mieszka\u0144c\u00f3w Osiedla Piaski w Trzebini przedstawi\u0107 wnioski i propozycje dotycz\u0105ce planowanych zmian w organizacji ruchu na DP ul. S\u0142owackiego w Trzebini z pro\u015bb\u0105 o rozwa\u017cenie wed\u0142ug kompetencji i wprowadzenie w \u017cycie po zako\u0144czeniu prac inwestycyjnych:<\/p>\n

                  \n
                • Proponujemy pozostawienie obecnych ogranicze\u0144 na DP ul. S\u0142owackiego w Trzebini, a ruch samochod\u00f3w powy\u017cej 12 t skierowa\u0107 do nowego wiaduktu ulic\u0105 Dworcow\u0105 w Trzebini<\/strong>, kt\u00f3ra ze wzgl\u0119du na warunki techniczne i brak zabudowy mieszkaniowej jest w stanie ju\u017c teraz przyj\u0105\u0107 wzmo\u017cony ruch, zw\u0142aszcza \u017ce ul. Dworcowa nie posiada \u017cadnych ogranicze\u0144 tona\u017cowych.<\/li>\n<\/ul>\n

                  \u00a0<\/strong><\/p>\n

                    \n
                  • Mieszka\u0144cy wyra\u017caj\u0105 zadowolenie z inicjatywy w\u0142adz powiatu i gminy zmierzaj\u0105ce do wymiany nawierzchni i remontu cz\u0119\u015bci chodnik\u00f3w przy ul. S\u0142owackiego w Trzebini <\/strong>i popieraj\u0105 stanowisko burmistrza Trzebini Pana Jaros\u0142awa Okoczuka wyra\u017cone podczas spotkania, m\u00f3wi\u0105ce o tym, \u017ce remont nawierzchni nie powinien wi\u0105za\u0107 si\u0119 ze zniesieniem ogranicze\u0144<\/strong>.<\/li>\n<\/ul>\n

                    \u00a0<\/strong><\/p>\n

                      \n
                    • W dalszym ci\u0105gu w celu poprawy bezpiecze\u0144stwa pieszych i kierowc\u00f3w prosimy o poparcie naszych dzia\u0142a\u0144 w kierunku monta\u017cu miernika pr\u0119dko\u015bci lub fotoradaru np. w rejonie zbiegu ulic: S\u0142owackiego oraz ul. \u017bwirki i Wigury <\/strong>(w za\u0142\u0105czeniu przekazuj\u0119 pismo GITD z 20 lipca 2020 roku). Prosimy o wsparcie w tych dzia\u0142aniach.<\/li>\n<\/ul>\n

                      \u00a0<\/strong><\/p>\n

                        \n
                      • Ulic\u0105 S\u0142owackiego kieruj\u0105 si\u0119 tak\u017ce rowerzy\u015bci, nie tylko nad Zalew Chech\u0142o i do Puszczy Dulowskiej (obecnie to jedna z mo\u017cliwo\u015bci dotarcia, po zamkni\u0119ciu przepustu pod torami kolejowymi)<\/strong>. W ich imieniu wnioskujemy o ustawienie znaku A-24 informuj\u0105cego o rowerzystach, szczeg\u00f3lnie w rejonie zjazdu za sk\u0142adowiskiem opon, kt\u00f3ry w przysz\u0142o\u015bci \u2013 w ramach kolejnych odcink\u00f3w projektu VeloRudawa \u2013 ma sta\u0107 si\u0119 \u015bcie\u017ck\u0105 rowerow\u0105 z prawdziwego zdarzenia. Ju\u017c teraz ta trasa jest niebieskim szlakiem rowerowym.<\/strong><\/li>\n<\/ul>\n

                         <\/p>\n

                        Wyra\u017cam zgod\u0119 na opublikowanie danych wnosz\u0105cego petycj\u0119.<\/em><\/p>\n

                         <\/p>\n

                        Z wyrazami szacunku<\/p>\n

                        Wojciech Hajduk<\/p>\n

                         <\/p>\n

                        Za\u0142\u0105cznik:<\/p>\n

                          \n
                        1. Podpisy mieszka\u0144c\u00f3w sprzeciwiaj\u0105cych si\u0119 planowanym zmianom organizacji ruchu na ul. S\u0142owackiego w Trzebini (117 podpis\u00f3w).<\/li>\n<\/ol>\n","protected":false},"excerpt":{"rendered":"

                          Petycja w sprawie zniesienia ogranicze\u0144 na ul. S\u0142owackiego<\/p>\n","protected":false},"author":2,"featured_media":7970,"comment_status":"open","ping_status":"open","sticky":false,"template":"","format":"standard","meta":{"_mi_skip_tracking":false,"_exactmetrics_sitenote_active":false,"_exactmetrics_sitenote_note":"","_exactmetrics_sitenote_category":0,"footnotes":""},"categories":[66,68,70],"tags":[],"_links":{"self":[{"href":"https:\/\/wojciech-hajduk.pl\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/7966"}],"collection":[{"href":"https:\/\/wojciech-hajduk.pl\/wp-json\/wp\/v2\/posts"}],"about":[{"href":"https:\/\/wojciech-hajduk.pl\/wp-json\/wp\/v2\/types\/post"}],"author":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/wojciech-hajduk.pl\/wp-json\/wp\/v2\/users\/2"}],"replies":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/wojciech-hajduk.pl\/wp-json\/wp\/v2\/comments?post=7966"}],"version-history":[{"count":3,"href":"https:\/\/wojciech-hajduk.pl\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/7966\/revisions"}],"predecessor-version":[{"id":7971,"href":"https:\/\/wojciech-hajduk.pl\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/7966\/revisions\/7971"}],"wp:featuredmedia":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/wojciech-hajduk.pl\/wp-json\/wp\/v2\/media\/7970"}],"wp:attachment":[{"href":"https:\/\/wojciech-hajduk.pl\/wp-json\/wp\/v2\/media?parent=7966"}],"wp:term":[{"taxonomy":"category","embeddable":true,"href":"https:\/\/wojciech-hajduk.pl\/wp-json\/wp\/v2\/categories?post=7966"},{"taxonomy":"post_tag","embeddable":true,"href":"https:\/\/wojciech-hajduk.pl\/wp-json\/wp\/v2\/tags?post=7966"}],"curies":[{"name":"wp","href":"https:\/\/api.w.org\/{rel}","templated":true}]}}